dinsdag 10 maart 2015

Overhemd voor kleine en voor grote mannen

De verjaardag van mijn lief kwam langzaamaan dichterbij, en het leek me wel zo leuk om ook voor hem een zelfgemaakt cadeau te maken. Maar ja, zo'n vent van 1,93m heeft wel net een ander maatje dan die kleine spruitjes waar ik tot nu toe de meeste naaisels voor maak...

Project: overhemd!

Ik kreeg van schoonzusje Kim onlangs een fijn patronenmagazine waar een patroon voor een overhemdje in stond. In de maten 92-122. Op mijn (ietwat lange) to-do-list stond nog een kledingstuk maken voor de oudste spruit van vriendin Sanne, haar zoon van 5 met maatje 116. Leuk oefenproject dus.

Na wat uurtjes puzzelen met het patroon, het zorgvuldig uitknippen van de stof (in de tussentijd ook naar de winkels om stof bij te kopen), het 10x lezen van (en vloeken op) de niet al te duidelijke werkomschrijving, en het spannende in elkaar zetten -klopt het zo.. echt oh ja gelukkig- is dit eruit gekomen...






Gelukt! Phew. Benieuw wat de kleine man ervan vindt (en zijn mama en papa natuurlijk).

Ok nu ik het patroon heb uitgeprobeerd, durf ik een grotere maat aan. Weliswaar geen goed passend patroon maatje XL beschikbaar, dus pakte ik maar een ander passend overhemd van mijn lief uit de kast en trok de maat over op de stof. 

Nu ging poging nr 2 gelukkig een stuk sneller! En net op tijd (lees: iets te laat) voor zijn verjaardag! Gefeliciteerd vriendje! Hiep hiep hoera!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten