dinsdag 24 maart 2015

Wiebertjes-tuinbroek

Een paar weken geleden kwam ik dit stofje tegen van het Franse merk Atelier Brunette:
Dit merk heeft sowieso veel leuke stofjes, veel geometrische printjes, met leuke kleurtjes, maar van deze moest en zou ik een half metertje in huis hebben (oh jee daar uit de stofjesverslaving zich weer)... Het doet me denken aan wiebertjes-drop.. (bestaan die nog?)


Goed, een stukje van deze stof in huis.. wat ermee te maken? Het is even op de stoffenstapel blijven liggen thuis totdat ik inspiratie kreeg.
Toen kwam ik op Pinterest dit plaatje tegen van een erg leuk tuinbroekje/overall, en JA dat moest het worden!


Helaas geen herkomst van de webpagina meer kunnen traceren want de pagina bestond inmiddels niet meer, en dus geen patroon, dan maar uit de losse pols proberen het na te maken...



Best okee geworden, zo zonder patroon.. :-)
Mijn versie heeft iets kortere pijpen gekregen (kuithoogte, wat boven-de-knie-hoogte wordt bij het spelen), een wat bollere bips (zodat het een beetje ballonbroekje wordt - want dat staat zoooo schattig), en zakjes, zodat Sterre haar speen erin kan verstoppen, of een speeltje, of een boterham met pindakaas.

De overall is gelijk eens even uitgetest..

loopfiets-proof: check!


Op-tafel-klim-proof: check!


(oh jee en toen kreeg Sterre de pepermolen te pakken... ondeugende blik: check!)







2 opmerkingen:

  1. Hoi Esther,

    Op zoek naar een patroon voor een baby tuinbroekje kwam ik hier terecht. Ik herken het mosterdgele tuinbroekje hierboven, het is van red creek kids( ze heeft een website en een istagram account). Ik heb geprobeerd het na te maken, maar ben niet zo n ervaren kleren naaister dus dat liep op niks uit. Ik ben op zoek naar simpele baby/kinder kleertjes patronen, waar haal jij je patronen vandaan?
    Groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Maaike,
      Sorry voor de late reactie, ik krijg meldingen van berichtjes (nog) niet goed door hier, daar ga ik snel werk van maken!
      Leuk dat je de herkomst van het tuinbroekje wist! Ik zie nog veel meer mooie dingen op de Red Creek Kids op Facebook...
      Ik haal patronen her en der vandaan, soms zie ik iets moois en teken ik het na (of gebruik ik het ter inspiratie) op patroonpapier (zo kan ik het op maat van mijn dochter tekenen), of ik pak bijv. een shirt/jurkje uit de kast wat goed past en teken de outlines op het patroonpapier.
      Waar ik veel aan gehad heb zijn de patronen van de Droomfabriek (http://dedroomfabriek.blogspot.nl), dit is een fijne site voor beginners met duidelijke patronen, uitgelegd stap voor stap!
      Maar veel andere blogsters hebben fijne tutorials, zie bijv mijn lijstje "inspiratie" in de rechterkolom. Als je door hun sites bladert kom je veel duidelijke uitleg tegen.
      Succes!

      Verwijderen