maandag 20 april 2015

Schaapje schaapje heb je witte wol

Ik zag een paar weken geleden bij de Hema een heel leuk wollig vestje/giletje hangen in de outlet, heel lief met een bloemig katoentje van binnen en een wollig teddy/schaap stofje van buiten. Aangezien het de outlet van afgelopen wintercollectie was, hing er nog 1 stuks en helaas niet in Sterre's maat. Nou, dan gaan we dat maar eens proberen zelf te maken!

Na een zoektocht naar teddykatoen (ontzettend duur spul maar ik wil het liefst wel 100% katoen in tegenstelling tot het goedkopere polyester fleece, want katoen ademt veel beter), even wachten tot de stof binnen was, en een tutorial te hebben gevonden hoe je zo'n ding nu eigenlijk maakt, ben ik aan het naaien geslagen...



Ik heb de sluiting met een stukje biaisband gemaakt en het vestje is aan twee kanten te dragen.







Men noemt het dus teddykatoen maar met dit wit vind ik Sterre zo net een schaapje.. zoooo wollig, warm en zacht! En toen Sterre's oma haar gisteren zag in haar nieuwe gilet begon ze al te zingen..

Schaapje, schaapje, heb je witte wol?
Ja baas, ja baas, drie zakken vol.
Eén voor de meester en één voor zijn vrouw,
Eén voor het kindje dat bibbert van de kou.
Schaapje, schaapje, heb je witte wol?
Ja baas, ja baas, drie zakken vol.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten